Bali baby :D !!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van sanne bot - WaarBenJij.nu Bali baby :D !!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van sanne bot - WaarBenJij.nu

Bali baby :D !!!

Door: sannedebot

Blijf op de hoogte en volg sanne

11 September 2011 | Indonesië, Kuta

Na uitgezwaaid te zijn door my lovely family kon de trip beginnen :) ! De vlucht was lang, en aan het einde waren mijn voeten zo opgeblazen als die van een olifant, maar ik heb me prima vermaakt met alle films, spelletjes, hapjes en drankjes... Eenmaal aangekomen op Bali werd ik direct overrompeld door alle drukte, waar Paul op zijn gemakkie tussen stond met een kopje koffie in zijn hand. Ontzettend leuk om elkaar na zo’n lange tijd weer te zien en helemaal op zo’n plek. Achter op de scooter, op naar onze slaapplaats in Kuta.. Dit tochtje duurde iets langer dan gepland, want Paul gaf gelijk een indrukwekkende D-Tour ;), (verdwaald) Zo kreeg ik in ieder geval wel direct een goed beeld van het leven op Bali. Chaos, druk, warm, mooi, alles anders! ’S Avonds het nachtleven ingedoken. Heel veel bij gepraat en gedronken. Volgende dag een behoorlijke hangover, maar geen tijd om bij te komen want ik werd direct op een surfboard gezet :).. 2 uur les gehad van een local met wie Paul en Jochem al een tijdje optrekken. Dit ging vanzelf sprekend onzettend goed! (Paul zijn woorden)

De volgende dag op tour geweest met onze Local Abbas, onwijs veel gezien in 1 dag. Vrouwen die batik motieven maken, een goud en zilver smederij bezocht, mannen die meest mooie beelden uit hout snijden,de wel bekenden rijstvelden en een soort tuin met allemaal soorten kruiden, tropische bomen en koffieplanten. Hier de beste en duurste koffie ter wereld gedronken. De Luwak Coffee. De Luwak is een soort kat die hier leeft en die beste koffiebonen uitzoekt, op eet en vervolgens uit poept waar dan de koffie van wordt gemaakt. De hoogtepunten van die dag waren toch wel de luxe Balinese lunch met uitzicht op de vulkaan Gunung Batur en de Monkey Forest, waar ik voor het eerst van mij leven aapjes op me schoot heb gehad :)! Als afsluiting van deze geweldige dag zijn we special voor mij naar Ubud gereden, waar we the one and only Ketut hebben bezocht! De meeste dames zullen wel weten wie ik bedoel.. Geen reading gehad omdat Abbas hem ‘lyer Ketut’ noemde, de wachttijd meer dan 3 weken was en het minstens 50$ kosten. (ook Paul zijn woorden) Toch heel bijzonder om deze man en zijn leefomgeving te zien.

De dagen daarna hebben we doorgebracht op één van de drie Gili eilanden, Gili Trawangan wat onderdeel is van Lombok. Het eiland is 3 bij 3 km en er wonen ongeveer 700 mensen, waarvan de meeste Islamitich zijn. Veel geluierd en genoten van de sfeer, het uitzicht en de vrijheid. Overnacht in wat in eerste instantie een mooi groot huis leek, maar achteraf echt ontzettend vies was. De kakkerlakken liepen uit het doucheputje en op het aanrecht!! De laatste ochtend in me uppie vroeg opgestaan om op de fiets de minder toeristische plekjes van het eiland te ontdekken. Het twee keer onderuit gaan op de fiets door de zanderige paadjes was het zeker waard! Geen touristen, alleen maar hagelwitte stranden en scheefstaande palmen.

Nu alweer een paar dagen terug op Bali waar we onze vaste kamer hebben met zijn drieen. Een beetje vies, maar een prima plekje. De afgelopen 2 nachten mezelf getrakteerd op een kamer met airco en warm water, want me maag moest toch wel even erg wennen aan het Indonesische eten. Wat overigens wel echt overheerlijk eten is! Het is fijn en gezellig om met Paul en Jochem te zijn. Doordat hun al zo lang aan het reizen zijn leer ik snel alle tips&trics van een backpacker. Zo mocht ik bijvoorbeeld geen armbandjes kopen op de plekken waar we geweest zijn, want dat zouden alle lonelyplanet typjes doen. En onder die categorie wil ik absoluut niet vallen, aldus de jongens :).

Over 3 dagen vertrekken we voor een aantal dagen richting Java :) !! We slapen bij de familie van Abbas(local) als ruil dat we voor hem en zijn gezin de reis naar Java bekostigen. Ontzettend bijzonder om op zo manier het land en de cultuur te ontdekken!

In 1 woord GENIETEN. Iedere dag, uur, minuut!!

  • 11 September 2011 - 15:34

    Rita:

    Foto's gelukt zie ik:-) Leuk Java, ben namelijk deze week tot de ontdekking gekomen dat daar familie van mij heeft gewoond, broer van mijn Opa. zijn dochter schijnt later in Haarlem een restaurant begonnen te zijn wat Mooi Java heet(te). Ga het nog verder uitzoeken maar kijk nu wel heel anders naar dit land. Ziet er allemaal mooi uit hoor San, en vooral erg leuk als je door de ogen van locals kan meemaken, snap wat de jongens bedoelen met de armbandjes:-) Wacht met smart op de rest.
    xxxxxxxxx

  • 11 September 2011 - 18:17

    Hetteke:

    Leuk San, wat heb je al veel indrukken en ervaringen en fotoos!! Heerlijk hoor.....

  • 11 September 2011 - 18:30

    Jennifer:

    In 1 woord, WAUW!

  • 11 September 2011 - 19:19

    Julia:

    Goed zo Sanne, je krijgt al de (feel) van het reizen. Heerlijk je verhaal en super dat je gelijk veel ziet. Paul vindt het vast leuk dat je er bent en dat hij jou dingen kan laten zien. Voor jou en de jongens een knuffel van mij. Paul vindt dat fijn maar Jochem ken ik niet echt dus weet niet of die dat wil van een vrouw op leeftijd.....ha ha ha ha!!!!!!!!
    xxx

  • 12 September 2011 - 00:31

    Wouter:

    Ha die Sanne,
    Klinkt allemaal geweldig, jij geniet daar wel met die twee schooiers zo te horen en te zien op de foto's! Maar als dat reizen eenmaal in je bloed zit..... Groet aan de jongens en knuffel van mij uit Port Said.

  • 14 September 2011 - 18:19

    Christine:

    Wat heeeeeerlijk allemaal..

    Ben zo jaloers ;) Moet geweldig zijn ook om die 2 knuks daar te zien! Ga lekker door met veul foto's maken en volop genieten! Genieten wij tenminste mee :p

    Xx

  • 15 September 2011 - 13:20

    Fenna Plomp:

    Super san!!

    Ziet er allemaal geweldig uit en klinkt heel goed.
    je bent lekker aan het genieten.
    kijk uit naar de volgende verhalen
    We gaan je van het weekend ook een mailtje sturen.
    dikkeeee kusssssss

  • 20 September 2011 - 21:22

    Oek:

    heeey sannepan,

    heb hem kunnen vinden hoor! (beetje laat maar je weet hoe dat gaat :P) Jij kan trouwens leuke verhaaltjes schrijven, beter als de boys voor je neus! :) Met name paulus eigenlijk! :)

    Zat helemaal in je verhaal, enne potverdikkies wat mooi allemaal! Hier word het steeds donkerder en grauwer! :( Maar dat komt binnenkort goed!
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en het is je ook gegund natuurlijk! Tot horens en nog veel plezier daaro!!!!

    Xxx

    Ps: Heb de tenten voor P&J geregeld voor hem kun je dat doorgeven :) En oh ja, waar blijft de foto van de kikker en jij??? ;)

  • 25 September 2011 - 11:54

    Tim:

    He Sanne

    Je heb mooie verslag gemaakt.
    En ik heb ook erg leuk 1 week en 2 dagen met jouw in Bali. Nu ga ik zeker volgen bij waar ben jij nu.


  • 01 Oktober 2011 - 04:59

    Wouter:

    Vervolg? En snel en beetje ja! Onze jaloezie droogt op..... Groetjes.

  • 03 Oktober 2011 - 14:30

    Sanne:

    @ Wouter.. Nieuw verslagje binnen 2 dagen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 10950

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 15 April 2014

Trip 2014

01 September 2011 - 01 November 2011

my first trip..

Landen bezocht: