Trip 2014, Thailand - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van sanne bot - WaarBenJij.nu Trip 2014, Thailand - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van sanne bot - WaarBenJij.nu

Trip 2014, Thailand

Blijf op de hoogte en volg sanne

05 Februari 2014 | Indonesië, Kuta

Ik heb nog even zitten twijfelen of ik aan reisverslagen zou beginnen, maar ik weet dat sommigen van het thuisfront het zeer waarderen  En zelf vind ik het toch ook wel om het later terug te lezen.
Ik zou van elk land waar we komen een verslagje schrijven. Om met onze fijne tijd in Thailand te beginnen, gevolgd door Vietnam, Cambodja en Indonesië. Vier verslagen in 3 maanden tijd, dat moet te doen zijn ;)

Thailand.. Wat een vriendelijk en toegankelijk land ! Het was ontzettend fijn om onze trip in luxe vakantiesferen samen met Lucas zijn moeder (Julia)te beginnen. Lucas had er inmiddels al 6 weken op zitten op Bali en Lombok, waar hij behoorlijk primitief heeft geleefd. En voor mij was vooral heel relaxt dat de overgang van het Nederlandse/Oostenrijkse leven naar het backpackers leven niet direct te groot was.

De eerste paar dagen hebben we met zijn drieën door gebracht in Bangkok. De dagen in zaten volgepropt met het bezoeken van tempels, slenteren door de straten, shoppen in de MBK; een enorm warenhuis wat er van binnen uit ziet als een bazaar en waar alles spotgoedkoop is. Het proeven van alle lekkernijen die ze op straat verkopen, favoriet; gebakken banaan & sticky rice mango. Het bezichtigen van het beroemde Golden Palace en de Lying Budha. En een fietstour van 5 uur dwars door de stad, de sloppenwijken en het stukje jungle wat in Bangkok ligt. Erg de moeite waard ! Niet toeristisch en omdat je het op de fiets doet krijg je een gedeelte van de stad te zien, die de gemiddelde toerist overslaat, maar juist heel erg de moeite waard is. In de sloppenwijken leven de mensen zo dicht op elkaar dat wij letterlijk af en toe door een keuken of huiskamer fietste van een bewoner. Ondanks dat het woord sloppenwijk vaak een negatief beeld vormt, vond ik het er bijna een soort van gezellig. Er hing een gemoedelijke sfeer, het was er niet vies. En de mensen waren vriendelijk en toonde niet ongelukkig.

Na Bangkok zijn we naar Lucas zijn opa en oma vertrokken, die al zeker 45 jaar in Thailand op verschillende plekken hebben gewoond. Maar nu hun oude dagen in een klein plaatsje Bangsaray, vlakbij Pattaya door brengen. Het was zowel voor Lucas en zijn opa en oma heel bijzonder om elkaar na zoveel jaar weer te ontmoeten in hun eigen woonplaats. En voor zijn moeder extra bijzonder om haar zoon de plekken te laten zien waar zij tot haar 26e heeft gewoond, voordat ze naar Nederland kwam. De dagen daar verliepen echt zoals een relaxte vakantie is. Beetje uitslapen, rustig ontbijten, boekje lezen, plannetjes maken voor onze verdere reis, uitgebreid lunchen met het zelfgebakken brood van Luc zijn opa, nog meer relaxen, fruithapje (vaak uit eigen tuin), biertje. En dan het overheerlijke avondmaal wat meestal bestond uit 3, vaak onbekenden groentes, kip/vis en rijst. Teveel keus in ieder geval om het op 1 bord te krijgen .

Na 4 dagen zo doorgebracht te hebben werd het weer tijd voor wat anders, en zijn we met zijn drieën naar Chiang Mai gevlogen, wat in het Noorden van Thailand ligt. Dezelfde dag nog een tempel bezocht waar monniken in opleiding bezig waren met een ritueel. Bijzonder om te zien, zeker omdat deze rituelen vaak niet zichtbaar worden gemaakt voor toeristen. Monniken mag je als vrouw zijnde trouwens niet in de ogen kijken en als je een tempel in loopt mag je nooit op het deurdrempel staan,dit zou ongeluk zou brengen..

De daarop twee volgende dagen zaten wederom vol gepland met allemaal dingen die we gezien en gedaan moesten hebben, voordat we weer terug zouden gaan naar Luc zijn opa en oma. Het bezoek aan de Tiger Temple, waar we uitgebreid hebben mogen knuffelen met tijgers. En de dag dat we hebben doorgebracht in een olifanten opvang sprongen er toch wel het meest uit.

Terug in Bangsaray hebben we nog even extra genoten van alle luxe die we daar om ons heen hadden. Warm water, overheerlijke gratis maaltijden, een schone kamer, goede koffie en ons eigen privé zwembad  Ook nog een avond het nachtleven van Pattaya ontdekt. Pattaya is de plek waar alle beelden waar worden gemaakt die ik had over ladyboys, het sekstoerisme en vieze oude mannetjes die zich niet schamen om te jonge meisjes a public te bestasten. Walking Street is The place to be. Het stikt er van de gogo, ladyboy en pingpong shows.. En daar zat ik dan.. Tussen vriendjelief en mijn schoonmoeder te kijken hoe Thaise vrouwtjes elkaar bereden met een voorbind dildo om. Een bijzonder ervaring kan ik je vertellen `;)

Terwijl ik dit type denk ik met een grote glimlach terug aan de 2 weken in Thailand. We hebben er maar nog een klein gedeelte van gezien, maar het land heeft zeker mijn hart gestolen. Kenmerkend voor Thailand: Het heerlijke eten, de toegankelijkheid van het land, het Boeddhisme wat je overal in terug vind, maar bovenal de enorme vriendelijk en beschaafdheid van de Thai. Schenk een Thai een bescheiden glimlach en je krijgt een stralende lach van oor tot oor terug.

Nu al een kleine week in Vietnam, waar het echte backpack werk is begonnen  maar daar over de volgende keer meer. Ik kan jullie in ieder geval vertellen dat we het heerlijk hebben, Luc en ik goede reismaatjes zijn en ik DOLGELUKKIG ben !

Hele dikke kus en veel liefs vanuit Mui Ne (Vietnam)


  • 05 Februari 2014 - 17:06

    Wouter:

    Wat een heerlijk idee dat we mee mogen genieten met jullie avonturen (en jullie hebben gelijk tekst bij al je mooie foto's aan het einde van de reis!) Veel liefs, geniet van alle vriendelijkheid en van elkaar en breng je vriendje maar een beetje Oosterse beschaving bij... ;-)

  • 05 Februari 2014 - 18:12

    Christine:

    Oooh San, wat heb ik het gemist om zulke heerlijke reisverslagen te lezen :) geniet volop van Vietnam, ben ontzettend benieuwd naar alle tips voor wanneer wij eindelijk die kant op kunnen!! En geniet er nog net iets extra van dat je dit samen kunt doen ;) xxx

  • 06 Februari 2014 - 08:27

    Fenna:

    Wow San! Wat een heerlijk begin van jullie avontuur!
    Lijkt me heerlijk om zo te starten!
    Leuk om te horen dat jullie allemaal leuke dingen hebben
    Gedaan met elkaar!
    En wat stoer met de tijgers!!!
    Pas goed op elkaar en tot je volgende reis verslag
    Dikke knuf en veel liefs daar X

  • 06 Februari 2014 - 08:51

    Julia:

    Ha! ha! Sanne, ik zit nu ook weer met een glimlach van oor tot oor na het lezen van je verslag....ik heb er ook zo van genoten om dit met jullie te doen en te laten zien, in mijn hart beleef ik het weer helemaal op nieuwe. Jullie zijn twee schatten en heel lief voor mij en ik hou veel van jullie. Dikke kus..XXX Geniet and take care

  • 06 Februari 2014 - 09:19

    Lia :

    Wat heb ik genoten van je reisverslag en foto`s. Sanne geniet ervan en ik hoop dat jullie reis zo voorspoedig blijft lopen als dat hij begonnen is. Liefs Lia

  • 06 Februari 2014 - 10:41

    Kirsten:

    Hoi Sanne,

    Wat een leuk reisverslag!! Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik heb gelijk zin om er naar toe te gaan:-).
    Groetjes,
    Kirsten

  • 06 Februari 2014 - 12:14

    Cynthia:

    Wat fijn dat je een verslag maakt, super leuk om te lezen en heel wat flashbacks voor mij/ons.
    Ik kan alleen maar zeggen geniet, but I know you will..
    Mui ne, met de heerlijke bbq's buiten met verse vis ahhhhh ik ben jaloers, de gepaneerde garnalen met sesam AANRADER!
    kiss

  • 06 Februari 2014 - 13:08

    Kim:

    Wauw!!!! heeerlijk om te lezen, krijg gelijk weer te kriebels om terug te gaan! ENJOY lieverds xx

  • 06 Februari 2014 - 14:46

    Gees:

    Heerlijk San! Ik mis je! Xxxx

Tags: Lucas Siddre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 10943

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 15 April 2014

Trip 2014

01 September 2011 - 01 November 2011

my first trip..

Landen bezocht: